torsdag 30 oktober 2008

Kroppsligt.

Vågor av bokstäver, ord,
sköljer igenom dina öron.
höga skrik,skratt, utan någon källa.
Dina ögon har svartnat och
inget du ser.
våld du inte längre kan ta in,
det är tårar du inte längre kan fälla.

r. Du ligger ner med mig väldigt nära.
Vi trycker ihop våra skal,
Jag kan känna ditt bröst
lyfta sig med mig.
Vi är mänsklig kontakt.

Följ skapelsens linje,
dra fingret längs med en arm.
känn hur pulsen kryper in,
som startar en röd flod så
otroligt varm.
Om du lägger ditt öra tillräckligt nära,
kan du höra den.
Du hör havet i en ny färg.

r. Du ligger ner med mig väldigt nära.
Vi trycker ihop våra skal,
Jag kan känna ditt bröst
lyfta sig med mig.
Vi är mänsklig kontakt.

Jag sköljs av vackra ord
som strömmar i ditt huvud.
Jag trycker mig mot dig,
för att slå ihop våra själar.
Fast jag redan vet att vi
sitter ihop.
Men jag vill komma närmare.


Denna, dock ska den skrivas om lite.
Ska sjungas på mormor & morfars 50-åriga bröllopsdag!

Inga kommentarer: