tisdag 12 maj 2009

Huskärlek.

Tom tisdag.



Idag var jag och mamma och tittade på ett fantastiskt litet hus.
Det är byggt på 1920-talet och ligger mitt ute på vischan.
Ovanvåningen kommer bli min om vi köper det.
Där är det tegelvägg, snedtak och bokhyllor längs med ena sidan.

Resten av huset har vita och vanliga trägolv.
Det är vackra detaljer överallt.
Och så har vi en liten lekstuga med stallfönster där man kan bo på sommaren
eller ha replokal om man skaffar lite mer uttag.

En stor tomt fylld med blommor och grönsaksland finns också,
och en gammal rostig flaggstång vi ska ha piratflagga i
och ett garage där vi ska uppfinna fiffiga saker.

Pluset på detta är att området är lantligt och litet
och att bussen bara är några meter ifrån huset,
så att jag kan ta bussen till bananpojken och Fia-Maria
precis när jag vill!

Håll tummarna för att budgivningen håller sig låg och att vi har råd med det!

1 kommentar:

plastsko sa...

Åh, det låter ju underbart, bara du kan komma till mig lätt och smidigt och att jag kan smyga hem till dig så är jag nöjd. Håller tummarna älskling.