onsdag 1 juli 2009

det här med att inte orka..


Jag tänker såhär: Man ska bara göra saker man mår bra av. Det är förstås snott från en väldigt god person.

Ibland när man verkligen vill gå en runda ensam istället för att träffa någon man inte orkar med eller när man verkligen vill träffa någon istället för att vara ensam.
När man vill dansa istället för att prata eller när man vill prata istället för att gå runt saker. Då ska man göra det. För varför skulle man inte?

Ibland är man begränsad, ibland inte.
Ibland kan man, ibland orkar man inte.

Idag är inte en sådan dag.
Min drömonsdag första juni 2009 skulle vara en regnig dag med en promenad i ösregn, blöta kroppar mot varandra och lite kakbak.

Idag har mig mage varit dum, både på grund av mig och mina inre små organ. Jag har suttit för mycket vid datorn, varit en liten stund på stan (dock en väldigt fin stund) cyklat till kören, insett att jag varken ville eller förmådde. Cyklat hem och lagt mig i soffan.

Noll rätt,
ingen guldstjärna i kanten,
inga applåder,
inga kramar,
inga blommor alls.

Men ibland får man vara patetisk, det säger Fia.
Och imorgon blir det bättre, för då åker jag och Annie till Malmö.
Där ska vi pussas på kinderna, skratta och ta på hennes bröst.
för dem är gigantiska och är mjuka som björnmagar.
tänk så hade man haft två sådana?

Inga kommentarer: