söndag 31 oktober 2010

"Jag är henne trogen, hon är av riktigt Kaliber" sa han
och la sin arm om min midja.
Riktigt kaliber.
Det låter fint så jag slog upp det.

Substantivet betyder mynningsvidd på eldvapen och bildligt
betyder det beskaffenhet eller av värde.

När vi satt där i den breda fönsterkarmen med fötterna ute i natten
och skrek varann i örat för musiken spelades så högt och du erbjöd dig
din bäddsoffa, då tänkte du väl inte på något vapen?
eller?

Men sen, när jag jag och K var tvungna att springa
gick du hårt på den snygga.
Det var jag som var vapnet och hon som var av värde.





tusan.

2 kommentarer:

Karin sa...

Lollo. Med denna text har jag förstått vad vårt lilla dilemma är. Eller det som ligger bakom, det brukar vara lämpligt att fundera på det bakomliggande.

Kollektivtraffiken. Vi får alltid jaga de där bussarna när allting bara börjat.

FAVORITLOUISE sa...

Ja. Så nu börjar vi spara till våra kommande TAXIFÄRDER.
Får ta fram sparbössan.