måndag 13 december 2010

Jag borde ringa min farmor
farmor som alltid säger att jag glömmer bort och inte bryr mig.

Jag borde smsa pappa
pappa som säger att jag inte vet hur man beter sig.
pappa som kastar feta jävla cementblock i glashus.

Jag borde slå in julklappar
julklappar som stressar mig.

Jag borde skriva dagbok
dagbok som jag vill läsa när jag är gammal och grå.

Jag borde träffa Karin
Karin som vet hur jag ska tas.

Jag borde hoppa upp på hästen
hästen som är lika stort som ett projektarbete
för att jag saknar det och vill leverera.

Jag borde organisera i min kalender
kalendern som säger att nej Louise, du har missat en massa här.

Jag borde skriva till min fotolärare
fotoläraren som sket i att komma på min projektarbetsredovisning.

Jag borde göra klart helgens Norra Skåne uppdrag
Uppdrag som äter upp mig inifrån.

Jag borde bestämma mig om jag ska gå kvar i kören
Kören som jag impulsivt gick med i.




typ så.

Inga kommentarer: