söndag 9 januari 2011

2010:

Januari
Jag levde i skolan och hos M.
Det var kallt som fan.
Jag köpte en Monopol från 50-talet jag inte hade råd med.
Karin gjorde de vackraste rosetter jag någonsin sett och gav till mig.
Syster examinerades.

Februari:
Jag såg ut som en kille.
Agnes och Fia träffade mig ibland.
M var sjuk mycket.
Jag kunde inte sluta äta coctailtomater
Jag hade konstiga kläder på mig
och köpte en barnpyjamas på P.o.p med hjärtan på.
Jag åkte på läger med Grön Ungdom i Stockholm.
Jag och Karin började dricka oboy på taste.

Mars:
Kajsa fyllde 20.
Jag träffade Petra för första gången.
Fotade på UKM
Våren började komma och jag fann en Kockumsgryta i vårt förråd.
Jag gjorde min första illustration och tänkte, det här var ju kul.

April:
Började plantera saker.
Cyklade en hel del.
Skrev brev till Karin.
Gick till fåren.
Läste läxor i solen.
Fotade inför "Under mammas kjol"
Jag hittade ett kaninskelett i trädgården.

Maj:
Första majtåg under körsbärsblom
Karin började hänga i min säng under kristallkronan.
Vi hängde i tivoliparken med te i termosarna och alldeles för lite kläder.
Jag träffade ardennerhästarna för första gången.
Åkte på överraskningskonsert med Kristian Anttila.
Fotade modevisning.
Gick modevisning.
Bakade kakor och hängde i tivoliparken.
Tulpanerna exploderade i trädgården.

Juni:
Bytte fasad och målade om huset.
Äppelträden blommade.
Fotade dop
Åkte till Helsingborg, gick på dunkers.
Planterade om Bananbebisen.
Anton & Kakis & Olivia tog studenten och vi uppvaktade.
Åkte till Finland och Stockholm.
Började leka med kor i hagar.

Juli:
Cyklade till Ivö.
Annie kom hem
Badade på Ivö med Karin
Blev dumpad efter 2 års kärlek.
Badade naken i åhus med finaste vännerna.
Badade naken på Ivö med favorittjejerna.
Gick på konserter på trock och tdagarna.
Åkte till Emmabodafestivalen första gången.


Augusti:
Låg med Kurt Cobaine.
Åkte till Lousiana.
Myste med Karin och snodde henne ibland.
Åkte på körläger.
Åkte till Helsingör med Mormor, morfar och syster

September:
Skördade trädgårdslandet.
Åkte på överraskning med Karin, såg Marit Bergman.
Åkte till Göteborg med Fia-Maria.
Drack oboy bredvid Miss Li och hennes band.
Åskan kom.
Gjorde sylter och saft.
Grät över det förkastliga valet.
Åkte på "Nu ska du må bra"-resa till Köpenhamn med M.

Oktober:
Åkte på den första gbg-resan med Annie och Kakis till Olivia &
en ny värld öppnades.
Dokumenterade på Wanås.
Dreglade över vackra himlar.
Gick på världens härligaste fest hos Fia och visade hela härligheten.
Fick Stockholm på besök, destruktivt.
Hade hattfest med knasig utgång.

November:
Gjorde pumpabröd med Karin.
Åkte till gbg med Annie och Kakis för andra gången.
Träffade J.
Andades skola.
Bjöd hit Göteborg.
Alexander döptes.
klänningar fotograferades.
Blev kär.

December:
Rymde till J och Göteborg.
Blev av med strömmen.
Opererades.
Bjöd hit Göteborg, delades och blev ett.
Rymde till Malmö med Annie, såg Best Coast och blev förlovad med Nour.
Annie tatuerades.
Skickade mina första julkort (vuxenpoäng)
Hade världens finaste julafton.
Rymde till gbg på obestämd tid, blev flickvän &
kom tillbaka nästa år.

Inga kommentarer: